Co zjistili dobří učitelé v době pandemie

V učivu je příliš balastu a dětem dáváme málo samostatnosti a individuální pozornosti. Co zjistili dobří učitelé v době pandemie a jak s tím naloží dál?

Příliš balastu v učebních plánech, víc důrazu na individuální přístup ke každému žákovi, větší autonomie dětem v tom, kdy se co učí. Taková jsou zjištění některých ředitelů a učitelů, která přinesl koronavirus. A jak to využít dál?

Byla – a je – to zvláštní doba. Školy byly ze dne na den postaveny před otázku, jak učit, když děti musí zůstat doma. V obrovské výhodě byli ti, kdo si už dřív uvědomili důležitost digitálních technologií, ale ani to nebylo samospásné. Chtělo to otevřenost, kreativitu a dobré nápady. Právě z nouzových řešení se někdy rodí ty nejlepší věci. Zeptali jsme se ředitelů a učitelů, kteří umí své třídy a školy dobře kormidlovat i v nejistých časech, jaká nové řešení jim přivála koronavirová doba a chtějí si je nechat i do časů běžných. CELÝ ČLÁNEK